شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

طی گفتگوی تلفنی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد با برنامه صبحانه ایرانی شبکه دو صورت گرفت؛

تشریح پویش ملی «کتاب دستت چیه؟!»

محمدرضا هراتی

محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی صبح پنجشنبه ۲۶ آبان ماه طی گفتگوی تلفنی با برنامه صبحانه ایرانی به تشریح پویش ملی «کتاب دستت چیه؟!» پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد صبح ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱ در گفتگوی تلفنی با برنامه صبحانه ایرانی شبکه دو سیما با تشریح برگزاری پویش ملی «کتاب دستت چیه؟!» گفت: این پویش به عنوان پویشی سراسری با همراهی دستگاه‌های مختلف فرهنگی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در هر سن و در هر سطحی می‌توانند با ارسال ویدئوی معرفی تازه‌ترین کتابی که خواندند یا کتابی که در دست دارند در این پویش شرکت کنند. این پویش همزمان با هفته کتاب با هدف ارتقای کمیت و کیفیت مطالعه و رشد و شکوفایی استعدادها، توانایی‌ها و دانش افراد، از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز شده است و در نهایت ۱ میلیارد ریال جایزه نقدی هم برای آن در نظر گرفته شده که به برگزیدگان اهدا خواهد شد. (اینجا را بخوانید)

وی در ادامه افزود: مهم‌ترین نکته در مورد این پویش سلسله‌وار بودن آن است که پس از اتمام آن پویش‌های بعدی آغاز به کار خواهند کرد. رویکرد ما هم از برگزاری این پویش به دور از رفتارهای هیجانی و انحصار داشتن به هفته کتاب است.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد تصریح کرد: معرفی کتاب زمانی اتفاق می‌افتد که خواننده تسلط کافی روی آن پیدا کرده باشد. به همین دلیل پویش بر آن است تا نشان دهد علیرغم تبلیغات غیرواقعی در فضاهای مجازی و برخی محافل، بگوییم ملت ما، ملت کتابخوانی است. معمولاً در فضای مجازی و افکار عمومی وضعیت اینطور است که می‌گویند وضعیت کتابخوانی‌مان بد است. درست است که وضعیت کتابخوانی‌مان مطلوب نیست اما وضعیت بدی هم در خواندن نداریم. امروز تکنیک‌های مطالعه کتاب شنیداری و... به مطالعه کتاب کاغذی افزوده شده است و امید داریم این پویش با استقبال جامعه کتابخوان کشورمان مواجه شود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 3 =